vwrob wrote:
gult parkeringsljus??? du måste väl mena blinkers !!!
tur att det e poppis med vita blinker/parkerings då det sitter vita original på min o helröda bakljus med för den delen.....
förresten går inte besiktningsmännen efter en lista i dag som sätts in på datorn efter besiktningen så det sparas till nästa år vad man hade för fel... om dom nu orkar skriva in det
för beroende på hur många och hur stora fel man har så kan datorn avgöra om den blir godkänd eller inte
Nej! Jag menar, precis som ja skrev, parkeringsljusen! Man ska skriva vad man menar, annars tror folk att man menar vad man skriver! Vanliga lampor, som t.ex H4:or, H3:or, H7:or och vanliga glödlampor som används som parkerningsljus, ger ut ett gult ljus. Men t.ex xenon och vita dioder ger däremot ut vitt ljus. Och tydligen fick inte parkeringsljusen vara vita utan måsta vara gula.
Okej, protokoll å protokoll. Registreringsbeviset del 1 heter det väl som man får ny varje gång man besiktar nuförtiden. Där skrev han "BESIKTN.ANM..: Belysning Positionsljus Fram Höger+Vänster- Fel färg". Skulle ja då ha vetat att man inte fick ha vita så skulle jag ju naturligtvis bytt till orginal gula före och då alltså sluppit ha det där stå på registreringsbeviset ett år. Men nu vet jag ju det till kommande besiktning.