Sen när är det motorfordonsbyråns arbete att leta upp fordonsspecar? De godkänner bilar efter vad som står i lagen och den bör dom kunna hänvisa dig till, men det är inte deras skyldighet att ge den i handen på dig.
Däremot råkar det kanske vara så att det passerat några ombyggda bmw förbi där, och att dom möjligen har hum om vad som krävs för att få dom gödkända (och även hur de nyttjas efter dom lämnat lokalen) men hur gör andra som vill ändra en volvo, audi, lada eller vad man nu har för böjelse.. Det är inte MFB:s skyldighet att hålla ett arkiv som berättar alla sätt att bygga om alla bilmodeller, har man intresse av det så tar man reda på vad som krävs, lika för alla..
Ett allmänt tips när man pratar med besiktningen är annars att inte inleda med hur stor motor, hur stor turbo, hur mycket laddtryck m.m.det går att få godkänt i karossen, och inte heller säga "fick han så ska jag också få". Är man medveten om att större motor betyder bättre chassie och har den inställningen när man pratar med dom så är dom oftast resonliga inom lagens gränser.
Ett tips på hjulupphängningar och vad som ska bytas (har inte gjort motorbytet själv) är att jämföra din modells artikelnummer mot 325:ans artikelnummer (bärarmar, fjäderben, bromsar m.m.) Finns flera sidor på internet, bl.a.
http://bmwfans.info/. Skriv ut listor och visa ansvarig på MFB, kanske duger med det?
/Aron